Podvertising: Hvorfor er reklamebureauer blevet dårligere til at lave reklame?

Pia Osbæck
pia@bureaubiz.dk

Det og andre spørgsmål svarer Thomas Hoffmann, Søren Christensen og Clara Prior-Knock på i denne podcast, hvor de sammen med værten Lars Busekist tager fat i små og store dilemmaer fra kommunikationsbranchen. Har du nogle spørgsmål til det næste panel, så send dem ind i dag.

Seks spørgsmål tikkede ind på mailen, da Lars Busekist søsatte Bureaubiz’ nye podcastserie om store og små dilemmaer i bureaubranchen.

Hør Thomas Hoffmann, executive creative director hos & Co., Søren Christensen, strategy director hos Robert/Boisen & Like-minded og Clara Prior-Knock, creative director hos Uncle Grey diskutere:

Hvorfor reklamebureauer er blevet dårligere til at lave reklame?

To spørgsmål om Covid-19: Hvad kan vi lære af Covid-19 Og hvad gør vi i forhold til hjemmearbejde?

To spørgsmål om reklameoverload: Reklameleden er stor, hvad gør vi ved det? Og hvad gør brands, når folk ikke kan kapere flere informationer?

Hvordan kan brands afhjælpe især unges angst for klimaforandringer?

Uden at afsløre for meget, så siger Clara Prior Knock siger, at måske opfatter forbrugerne bare ikke de gode reklamer som reklamer. Der er også holdninger fra især Thomas Hoffmann omkring hjemmearbejde, og i forhold til klimaudfordringerne mener Søren Christensen, at virksomhederne kan og bør byde ind med innovation og kommunikation, også fordi det forventes at forbrugere, at virksomhederne tager et ansvar.

Næste gang er det Morten Grubak, global executive creative director hos Vice/Virtue, Mette Stuhr, marketing manager hos DR, og Rasmus Fisker, creative strategy officer hos Mediacom, der kommer i studiet. Har du nogle spørgsmål til panelet, så send dem til Lars Busekist på lars.busekist@gmail.com allerede i dag eller senest tirsdag formiddag.

Sponsor på podcasten er Mediacom. Ønsker du at være sponsor, kan du kontakte branchechef hos Creative Club, Michael Brochmann, på mbn@creativeclub.dk eller på 23656533.