Af Finn Graversen fg@kabelmail.dk

Desuden presses selskabet af den nye konkurrent, Bring Citymail.

Det er ikke kun på de traditionelle massemedier, man i øjeblikket oplever en faldende omsætning. Post Danmark melder også om faldende salg i 4. kvartal som følge af faldende lyst til markedsføring hos kunderne.

Det fortæller Børsen.

“Jeg lægger ikke skjul på, at fjerde kvartal har været en anderledes oplevelse end de tre foregående. Vi ser en afdæmpning, og det mærkes mest på brevene. Når der er knaphed i samfundet, er noget af det første, der skæres ned på, markedsføringen, og det mærker vi også”, siger Helge Israelsen, der er adm. direktør i Post Danmark, til Børsen.

Herudover presses Post Danmark også af Bring Citymail, der ifølge Børsen stille og roligt æder sig ind på det gamle monopol.

“Alle virksomheder finkæmmer deres budgetter, og kan de spare noget, vælger de en anden leverandør”, siger Morten Buch, der er salgsdirektør i Bring Citymail.

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club