Distributionsselskabet DAO, der er ejet af bl.a. Syddanske Medier og JP/Politikens Hus, går fremover i konkurrence med PostDanmark på pakkeområdet. Det skriver Børsen.
DAO vil levere pakkepost hjem til private husstande fra dag-til-dag året rundt inkl. ferie- og helligdage. Samtidig mener de at kunne gøre det til en lavere pris end Post Danmark.
Årsagen til, at DAO går ind på privatpakkemarkedet, er, at der er for få udbydere, mener adm.dir. John Romedahl.
“Der er et hul i markedet. Udbuddet af leverancer til private adresser har været faldende over tid, mens pakkemarkedet vokser markant,” siger han til avisen.
I forvejen leverer DAO aviser og magasiner til omkring 6.500 forretninger.
PostDanmarks kommunikationschef Morten O. Nielsen siger til avisen om DAOs tiltag:
“E-handlen er i voldsom vækst, og det gør, at lagkagen bliver større og større for alle spillere i markedet. Den er der mange, der gerne vil have en bid af. Vi byder DAO velkommen som konkurrent.”
Han tilføjer, at han ikke føler sig truet af, at DAO også vil levere pakker om søndagen.
“Foreløbig ser vi ikke noget marked for søndagslevering, men åbner der sig et marked for det, så holder vi også øje med det,” siger han til avisen.
Børsen, p. 8.