Af Finn Graversen fg@kabelmail.dk

Radius Kommunikation kom ud af 2014 med markant vækst på både top- og bundlinje. Nu venter investeringer i yderligere kompetencer.

PR-bureauet Radius Kommunikation havde faktisk et ganske godt 2013, hvor bundlinjen blev meget markant forbedret.

Men 2014 blev endnu bedre – og faktisk så godt, at det bliver karakteriseret som bureauets bedste nogen sinde. Toplinjen steg med en fjerdedel, og overskuddet blev forbedret med mere end 50 pct.

Bestyrelsesformanden, Nicolaj Taudorf Andersen fortæller, at bureauet har vundet stort set alle opgaver, man har budt på, og at man igennem året har arbejdet med en bred vifte af projekter, der strækker sig over transaktioner, store forandringsprojekter og samfundsrelaterede kampagner til positionering af brands og produkter i markedet.

2014 satte samtidig punktum for en strategi, som bureauet har rullet ud de seneste tre år. En strategi som har medvirket til at løfte virksomhedens økonomiske performance, givet en tydeligere position i markedet og resulteret i en betydelig kundetilgang.

Nu har man så taget hul på en nye strategi, hvor der skal investeres stort i kompetencer, medarbejdere og samarbejder. I første omgang handler det ikke mindst om oprustning af bureauets digitale og internationale kompetencer.

Som den første konkrete udmøntning af den nye strategi har Radius Kommunikation pr 1. marts ansat en ny, digital chef. Martin Hartmann Jacobsen er hentet fra Bysted og har en fortid hos bl.a. nemlig.com – og han får en helt central rolle i at sikre, at Radius Kommunikation også på den digitale front kan levere rådgivning fra øverste hylde.

Bureauet har i øvrigt været på jagt efter en ny adm. dir. efter, at Christian Wulff Søndergaard i efteråret forlod bureauet til fordel for et job som Vice President for public affairs på Telenors kontor i Bruxelles. Men man kan endnu ikke fortælle noget om, hvem det bliver.

Nøgletal for Radius Kommunikation

  • Bruttoavance 22,872 mio. kr. +24,7 pct.
  • Bruttoavance pr. medarbejder 1,143 mio. kr. +6,0 pct.
  • Lønandel 61,2 (63,1)
  • Resultat af primær drift +4,97 mio. kr. +55,8 pct.

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club