Af Finn Graversen fg@kabelmail.dk

En omstrukturering af ledelsen har frigivet ressourcer blandt partnerne til rådgivning.

Gruppen af PR-bureauer har indtil nu ikke imponeret, hvad angår vækst. Til gengæld vokser indtjeningen mere end gennemsnittet for alle bureauer, der har indleveret regnskaber.

Geelmuyden.kiese hjælper dog på statistikkerne. Bureauet kom ud med en flot vækst i bruttoavancen og en endnu flottere vækst på bundlinjen – og forklaringen ligger bl.a. i en omstrukturering af ledelsen.

“Tallene viser, at sidste års omstrukturering af ledelsen for at imødekomme den stigende efterspørgsel på strategiske kompetencer har givet resultater. Omstruktureringen frigjorde tid hos partnerskabet til rådgivning og salg, samtidig med selskabet blev mindre personafhængig”, siger partner Jeppe Kjær Veddinge.

Samtidig betoner adm. dir. Maria Steno, at der ligger en holdindsats bag.

“I 2011 er vi lykkedes med at sprede rådgiveransvaret på flere skuldre. Årets resultat er baseret på en stærk holdindsats fra alle medarbejdere og en bredere og mere specialiseret rådgivergruppe,” siger Maria Steno.

Geelmuyden.kiese købte tidligere på året det lille bureau, House of Communication. Det er dog meningen, at bureauet skal køre videre under sit eget navn, så det vil ikke umiddelbart tilføre Geelmuyden.kiese i Danmark vækst.

Desuden må man håbe, at synergier kan vise sig på bundlinjen, for House of Communication imponerer ikke på indtjening.

Nøgletal for Geelmuyden.kiese

  • Bruttoavance 21,216 mio. kr. +17,4 pct.
  • Bruttoavance pr. medarbejder 884.000 kr. +2,7 pct.
  • Lønandel 63,9 (62,6)
  • Resultat af primær drift +3,054 mio. kr. +40,7 pct.

Nøgletal for House of Communications

  • Bruttoavance 4,3 mio. kr. +10,3 pct.
  • Bruttoavance pr. medarbejder 477.778 kr. +10,3 pct.
  • Lønandel 77,2 (84,7)
  • Resultat af primær drift +0,101 mio. kr. (-0,25 mio. året før)

    Bruttoavancen er estimeret af Bureaubiz

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club