Af Peter Engholm 25@mail.dk

Think PR ansætter medejer af reklamebureau som kreativ direktør. Det giver konkrete fordele … og en noget lang virksomhedsbetegnelse.

Think PR er ifølge sin hjemmeside en “fullservice PR- og kommunikationsvirksomhed” – og nu kan man så overveje et “plus kreativitet fra reklamebranchen”, for Think PR har ansat Anders Larsen som kreativ direktør.

Han har 12 års erfaring fra reklamebranchen og kommer senest som medejer af Outbox.

“Vi mærker en klar efterspørgsel på ydelser, der ligger uden for vores typiske sfære. Vores kunder er ikke interesserede i at betale til både et PR-bureau og et reklamebureau længere, og vil gerne samle flere områder hos os. Det er enormt fornuftigt, da den ensartede kommunikation giver en meget større gennemslagskraft for kunden”, siger adm. direktør for Think PR, Karin Nørgaard.

Hvad kan PR lære af reklamebranchen?

“Vi trænger til at være kreative. Vi skal opsøge den mere, så vi ikke bare kører vores løb”, siger Karin Nørgaard.

Og hvad kan reklamebranchen lære af PR?

“At hvis man drejer bare en lille smule på en kampagne til en halv million, så kan den blive PR-egnet – og dermed øge effekten af den”, siger Karin Nørgaard.

Kreativ direktør Anders Larsen som om mixet mellem PR og reklame:

“Vi kan virkelig mærke, at vores kunder synes, det er dejligt, at vi kan tænke lidt længere end til pressemeddelelsen. Vi har allerede set de gode resultater af at koble de to discipliner tættere sammen”.

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club