Af Pia Osbæck pia@bureaubiz.dk

Perfekta PR leder efter et reklamebureau, der arbejder med B2B-branchen og som er interesserede i at udvide deres portefølje til byggeri- og landbrugsbrancherne.

Nichebureauet Perfekta PR har fra starten i 2012 satset på rådgivning inden for byggebranchen. I 2018 udvidede stifter Jens Flinker Nørgaard med endnu et PR-bureau, nemlig Agrikom, der skriver om landsbrugsbranchen.

Nu vil han endnu engang udvide forretningen, men denne gang er det hverken inden for PR eller med en specialiseret tilgang.

”Vi har ambitioner om at udvide forretningen med et reklamebureau denne gang, for vi vil gerne udbygge vores services og ydelser til også at omfatte grafiske produkter,” siger Jens Flinker Nørgaard til Bureaubiz.

Jens Flinker Nørgård har også kravene helt på plads til det reklamebureau, han gerne vil købe:

”Kriterierne for en succesfuld inklusion hos Perfekta PR er først og fremmest, at reklamebureauet kan mønstre et stærkt team, der formår at omsætte deres grafiske og digitale kompetencer til stærke, branchespecifikke B2B-koncepter for danske og nordiske kunder, herunder ofte producenter og leverandører.”

Han fortsætter:

”Det er derfor en stor fordel, hvis bureauet har erfaring med markedskommunikation for industri-og produktionstunge virksomheder, der har professionelle brugere som deres primære målgruppe.”  

Det lyder nærmest, som om det er en annonce?

”Ja, det kan man godt sige, at det er. Jeg er i hvert fald meget interesseret i at komme i kontakt med nogle bureauer, der kan se sig selv i de kriterier, jeg opstiller.”

Hvad vil der ske med jeres nichetilgang, hvis I køber et reklamebureau?

”Vi ønsker at brede vores palette ud til at omfatte reklamebureauydelser, stadig inden for bygge- og landbrugsbrancherne. Det er derfor en mulighed for et reklamebureau at få kunder i de to brancher. Måske har de allerede snuset til byggeri og landbrug, men det vigtigste for os er de personer, der er på bureauet, og at de kender til at arbejde med B2B.”

Vækst hos begge pr-bureauer
Den nicheorienterede tilgang har resulteret i en støt stigende vækst alle årene på nær corona-året 2020, hos Perfekta PR, der i dag tæller i dag 13 medarbejdere. Agrikom har også haft en stigende vækst, også sidste år, og tæller i dag 7 medarbejdere.

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club