PR-bureauer lander to nye medico-kunder

Finn Graversen
fg@kabelmail.dk

Effector måtte for tre år siden sige farvel til en stor kunde som følge af en organisatorisk ændring. Nu er den vundet tilbage sammen med en anden medico-kunde.

For ca. tre år siden indførte AstraZeneca en ny nordisk organisation, der ikke bare kostede et større antal danske medarbejdere jobbet.

Også PR-bureauet Effector måtte sige farvel til firmaet, fordi også leverandører skulle matche den nordiske organisation.

Men nu svinger pendulet lidt tilbage igen. Der er blevet rum igen til lokale leverandører – og det har givet plads til Effector, der efter en konkurrence har genvundet medico-selskabet.

Effector indgår i AstraZenecas nordiske samarbejde med bureauerne Springtime i Sverige og JKL i Norge og specielt sygdomsområderne smerte og onkologi fremhæves.

“AstraZeneca har stort fokus på patienten, og det gennemsyrer kommunikationsarbejdet. Derfor er det meget givende at arbejde med AstraZeneca,” siger Elisabeth Tissot Ludvig, adm. direktør i Effector.

Hun kan samtidig glæde sig over, at også Celgene efter en bureaurunde har valgt Effector som nyt skandinavisk lead agency. Effector skal lede arbejdet med at udvikle en tre-årig strategi for Celgenes kommunikation på bl.a. sygdomsområderne MDS og Myelomatose.

“Celgene er en nyere virksomhed og ser på verden med andre øjne. Det giver os mulighed for at prøve nogle nye, spændende kommunikationsmetoder af – og så er det dejligt at kunne arbejde langsigtet mod et tre-års mål,” siger Elisabeth Tissot Ludvig.