PR-bureauerne vælger ny formand

Peter Engholm
25@mail.dk

I efteråret sagde Public Relations Branchens formand farvel, da han forlod bureaubranchen. Nu har den konstituerede formand fået en mere permanent plads.

Søren Kaster, der til daglig er direktør i kommunikationsbureauet Kasters A/S,  er på Public Relations Branchens generalforsamling valgt som ny formand.  

Pladsen var vakant, da Morten Grøn – daværende partner og direktør i Kreab Gavin Anderson – i efteråret blev direktør for Danish Design Association.

Valgt af Søren Kaster er en formalisering af tingenes tilstand, idet han i nogle måneder har været konstitueret på posten som formand for foreningen, der er en sammenslutning af kommunikations- og PR-bureauer i Danmark. Blandt mærkesagerne er øget professionalisering, fokus på etikken og tydeliggørelse af den værdi, PR-bureauerne skaber.

”Vi har en stor opgave både udadtil og indadtil. Udadtil skal vi tydeliggøre den værdi, som hele palletten af PR-ydelser har for virksomheder og organisationer, og indadtil skal vi arbejde med professionalisere branchen endnu mere. Det skal blandt andet ske ved at styrke fagligheden gennem bedre uddannelse,” siger Søren Kaster.

Han fortsætter:

”Sideløbende har vi en meget vigtig opgave i at værne om branchens omdømme, både når det gælder lobbyarbejde og kommunikationsrådgivning. Af samme årsag har vi udarbejdet etiske retningslinjer sammen med DI Vidensrådgiverne og præciseret vores egne etiske regler.”

Public Relations Branchen har en bestyrelse, der tæller 7 bureauledere – 6 mænd og 1 kvinde:

  • Søren Kaster, Kasters A/S
  • Nikolaj Buchardt, Geelmuyden.Kiese
  • Kresten Schultz Jørgensen, Lead
  • Uffe Lyngaae, Publico Kommunikation
  • Michael Trinskjær, Aspekta
  • Pia Bodal, Kommunikationskompagniet
  • Peter Sterup, Primetime Kommunikation