PR- og event-bureau skaber nyt bureaukollektiv

Finn Graversen
fg@kabelmail.dk

3rdDimension blev ramt af en langtids sygemelding hos den ene af to bærende kræfter. Samtidig så man et behov for at være en del af noget større.

Event- og oplevelses-bureauet 3rdDimension er flyttet sammen med Lead Agency i sidstnævntes nye lokaler på Nørrebro.

Umiddelbart en meget ligetil historie – men den rummer flere elementer af både strukturel og personlig karakter – bl.a. fordi den ene af firmaets to bærende kræfter er langtids sygemeldt.

Først den strukturelle.

“Kunderne vil gerne betale for specialister, men samtidig vil de også gerne have noget bredde. Så for mig har det nye fællesskab handlet om øget mulighed for forretningsudvikling. Vi bliver sårbare, hvis vi sidder 3-5 specialister alene,” siger partner Claus Sneppen.

At valget faldt på et pr-bureau er naturligt, idet 3rdDimension faktisk tidligere selv har rummet en pr-afdeling. Og at valget faldt på Lead Agency hænger sammen med, at Claus Sneppen og Leads adm. dir. Kresten Schultz Jørgensen kender hinanden godt og tidligere har drevet forretning sammen.

“Vi er da også allerede begyndt at samarbejde på flere kunder og projekter,” siger Claus Sneppen.

Men ud over det strukturelle argument for det nye fællesskab, så havde sygdom også skabt et vist opbrud i bureauet og dermed et behov for at foretage nogle tilpasninger.

“Vi har været to bærende kræfter i bureauet, og når den ene ikke kan være med, så kan det ikke undgå at påvirke os. Det kan man se i det seneste regnskab, og man vil også kunne se det i det næste,” siger Claus Sneppen.

3rdDimension kom ud af 2014 med et fald på 19 pct. i bruttoavance og et underskud på 1,1 mio. kr.

Opbruddet har også ført til, at Peter Würtz har valgt at gå solo.

“Peter er en super dygtig fyr, som har været hos os lige siden sin uddannelse. Det var et naturligt tidspunkt for ham at overveje sin situation, og jeg ønsker ham al mulig held og lykke med hans nye set-up,” siger Claus Sneppen.

3rd Dimension fortsætter som selvstændigt selskab i det nye fællesskab. Egenkapitalen er negativ, men vil blive retableret med indskud fra partnerne.

Claus Sneppen siger:

“Vi har heldigvis via vores medlemsskab af Kreativitet & Kommunikation haft nogle gode forsikringsordninger. Sygdom er svært at forberede sig på, og jeg kan kun opfordre til, at man sørger for at have gode forsikringer.”