Preisler: 40+ kvinder er en interessant generation

Pia Osbæck
pia@bureaubiz.dk

Branchefolk i medierne: Læs om Frederik Preisler fra Mensch, der taler om generationen omkring overgangsalderen samt om Morten Angelo fra Brandhouse, der maler trofæer.

I en artikel om overgangsalderen, siger Frederik Preisler, direktør i reklamebureauet Mensch, at den generation, der i disse år er eller kommer i overgangsalderen , er en interessant generation af kvinder, fordi det er den første generation, der har sejret mere end den har kæmpet:

“De er vant til at få, hvad de vil have, og har en stålsat viljestyrke. Bliver de stillet over for en biologisk begrænsning i deres udfoldelse, er det et spørgsmål om at optimere løbetræningen eller ændre på diæten, så østrogenbalancen bliver lidt bedre. Det kan være ret provokerende for det omgivende samfund, at deres succes er så massiv. Mange er veluddannede og har rigtig gode jobs samtidig med, at de har formået at stimulere deres børn. Oven i købet har de mænd, der også kan noget og som ikke engang er kedelige. De blogger og laver Facebook grupper om alt, og de opgiver ikke at se attraktive ud, heller ikkenår de er fyldt 50”.

Men ifølge Preisler, har kvinder omkring overgangsalderen også en svaghed:

“Generationen af kvinder før dem havde én stor kamp. De kæmpede for ligestilling, så blodet flød. De kvinder, der i dag er i 40’erne har ikke kæmpet nær så indædt, men på lige fod med mændene, både privat og på arbejdsmarkedet. Og de er vant til at vinde, så de går efter det hele. Men når de om nogle år kigger tilbage, vil nogle af dem måske opdage, at alle kampene handlede om dem selv. At projektet i bund og grund var ren narcissisme. Det kan som bekendt godt give lidt eksistentielle tømmermænd. De fleste af os ender vist i en fase, hvor vi må erkende, at livet netop ikke kun handler om én selv og ens egen succes” (Berlingske Fri, lørdag, p. 12).

Morten Angelo, partner i reklamebureauet Brandhouse, maler i sin fritid. Han maler ikke kun på lærred, men også på jagttrofæer, som han dog ikke selv skyder.

Han har solgt flere af trofæerne til udlandet, blandt andet Tyskland, Holland og Sverige.

Hans jagttrofæer kan blandt andet ses i butikkerne Otilia Decor, Casa Shop og på hans egen blog mortenangelo.com (Politiken, Spis & Bo, Søndag, p. 8).