Af Pia Osbæck pia@bureaubiz.dk

Brancheklip: Reklamefolk udtaler sig ofte i medierne om andet end lige reklame. I Jyllands-Posten i dag giver Frederik Preisler gode råd til iværksættere.

Det er ikke sjældent, at reklamefolk bruges som eksperter i dette og hint. I dag er heller ingen undtagelse, hvor Frederik Preisler, partner og direktør i reklamebureauet Mensch, i dagens Jyllands-Posten giver 10 gode råd til, hvordan man brander sig som selvstændig.

De 10 råd gengives her i kort form:

  1. Find på et virksomhedsnavn, der holder på lang sigt.
  2. Søg ind til kernen af hvad, du vil stå for: den dygtigste, den billigste, etc.
  3. Find ind til dine værdier og efterlev dem.
  4. Dit forretningsgrundlag og kundernes efterspørgsel skal hænge sammen.
  5. Sørg for gode kunderelationer gennem dine handlinger, således at dine kunder bliver hos dig og anbefaler dig til andre.
  6. Husk på, at du ejer ikke dit brand. Dit brand er omverdenens opfattelse af dig.
  7. Tænk på, at en tilfreds kunde er guld værd, så måske skal du give afkald på fortjenesten ved en klagesag.
  8. Det ydre og det indre skal hænge sammen. En professionel virksomhed skal have professionel kommunikation.
  9. Sjove slogans er yt.
  10. Se på dit brand som et sæt skræddersyet tøj: det skal klæde dig og ikke bare være moderne.

(Jyllands-Posten Selvstændig, p. 8).

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club