Prettysocial opkøber dansk eCommerce-teknologi

Peter Engholm
25@mail.dk

Content Marketing-virksomheden træder ind på markedet for Social Shopping ved opkøbet af Atosho.

Prettysocial Media, der uddyber Content Marketing og Social Distribution, har købt danske Atosho, som er en distribueret eCommerce platform.

”Med købet af Atosho får vi native content gennem hele værdikæden. Prettysocial er native kommunikation med i de store udgiveres SoMe-kanaler, og Atosho tilbyder en native shop-løsning,” siger Jan Christiansen, der er managing partner i Prettysocial – og tidl. landechef for Facebook.

Atoshos egen-udviklede teknologi gør det muligt for en bruger at købe produkterne fra den artikel, som vedkommende læser, uden at forlade hjemmesiden.

Løsningen kan tilføjes enhver artikel, produkttest, billede eller video – en prisvindende løsning, kan man konstatere, for Atosho har bl.a. vundet Red Herring in Europe 2012, Nordic Venture Forum 2013 og 2014, European Venture Forum 2014 samt Markedsmodningsfonden, som støtter lovende teknologivirksomheder.

“Dette teknologi-opkøb er særdeles interessant for os, fordi det bliver nemt at kombinere content med salg”, siger Ulrich Schmidt, CEO hos Prettysocial Media International og tidligere grundlægger af internationale digitale medieselskaber som Ad Pepper Media og Adtech.

Atosho vil nu blive fuldt integreret i Prettysocials teknologiske suite.