For få måneder siden sagde Communiques adm. dir., Michael Buksti, farvel til bureauet til fordel for et job som leder af konsulentfirmaet Viegand Maaagøes kommunikationsafdeling.
Men han beholdt sin ejerandel – i hvert fald indtil videre, som hans afløser, Frans Grandjean udtrykte det.
Nu har partnerne så valgt at sælge bureauet helt. Køber er Primetime, som dermed overtager sit tredje bureau i år. I februar overtog man nemlig Capital Relations og Text 100. Dermed har bureauet formentlig lagt ca. 8 mio. kr. i bruttoavance til i starten af i år.
Handlen gør PrimeTime til den danske repræsentant i Edelman-netværket efter Communique.
”Netop Edelman-netværket er fantastisk interessant med rigtigt mange spændende forretnings-muligheder, og det glæder vi os til at blive den danske del af,” siger adm. direktør Peter Sterup og fremhæver, at PrimeTime i de seneste år har styrket sine kompetencer med henblik på større internationale kunder.
”Vi arbejder allerede sammen med flere forskellige internationale virksomheder, og overtagelsen af Communique passer helt perfekt ind i PrimeTime’s forretningsstrategi – og så er det iøvrigt et godt gammelt firma, ” siger Peter Sterup.
Communique havde i seneste kendte regnskabsår (2014) en bruttoavance på ca. 4,5 mio. kr. og et overskud på 272.000 kr.
Bureauets kunder bliver nu fordelt på Primetimes kompetence-områder, Integreret Marked, Sociale Digitale Medier, Corporate Affairs og Finans samt Public Affairs og Analyse.
To af de tidligere ejere i Communique, Christian Bentsen og Frans Grandjean, fortsætter som senior-rådgivere i PrimeTime. Communique havde også et partnerskab med tidligere minister og Konservativ formand, Lars Barfoed. Det partnerskab flytter med.