Primetime køber sit tredje bureau

Finn Graversen
fg@kabelmail.dk

PR-bureauet har nu købt tre mindre bureauer på få måneder. Denne gang følger der et internationalt netværk med.

For få måneder siden sagde Communiques adm. dir., Michael Buksti, farvel til bureauet til fordel for et job som leder af konsulentfirmaet Viegand Maaagøes kommunikationsafdeling.

Men han beholdt sin ejerandel – i hvert fald indtil videre, som hans afløser, Frans Grandjean udtrykte det.

Nu har partnerne så valgt at sælge bureauet helt. Køber er Primetime, som dermed overtager sit tredje bureau i år. I februar overtog man nemlig Capital Relations og Text 100. Dermed har bureauet formentlig lagt ca. 8 mio. kr. i bruttoavance til i starten af i år.

Handlen gør PrimeTime til den danske repræsentant i Edelman-netværket efter Communique.

”Netop Edelman-netværket er fantastisk interessant med rigtigt mange spændende forretnings-muligheder, og det glæder vi os til at blive den danske del af,” siger adm. direktør Peter Sterup og fremhæver, at PrimeTime i de seneste år har styrket sine kompetencer med henblik på større internationale kunder.

”Vi arbejder allerede sammen med flere forskellige internationale virksomheder, og overtagelsen af Communique passer helt perfekt ind i PrimeTime’s forretningsstrategi – og så er det iøvrigt et godt gammelt firma, ” siger Peter Sterup.

Communique havde i seneste kendte regnskabsår (2014) en bruttoavance på ca. 4,5 mio. kr. og et overskud på 272.000 kr.

Bureauets kunder bliver nu fordelt på Primetimes kompetence-områder, Integreret Marked, Sociale Digitale Medier, Corporate Affairs og Finans samt Public Affairs og Analyse.

To af de tidligere ejere i Communique, Christian Bentsen og Frans Grandjean, fortsætter som senior-rådgivere i PrimeTime. Communique havde også et partnerskab med tidligere minister og Konservativ formand, Lars Barfoed. Det partnerskab flytter med.