Af Finn Graversen fg@kabelmail.dk

Amerikansk bureau skal udvikle en overordnet platform, men Robert/Boisen holder fast i fodbold-budgettet.

Sportstøj-kategorien er med firmaer som Nike og Adidas en af de kreativt set mest konkurrenceprægede, og det var derfor en god historie for den danske reklamebranche, da Robert/Boisen & Likeminded for et par år siden landede Pumas globale fodbold-budget.

Nu har Puma ifølge AdAge for førte gang valgt at gøre et bureau til lead-agency på det 550 mio. kr. store globale budget. Det drejer sig om det New York baserede Droga5.

Men beslutningen får ingen betydning for Robert/Boisens arbejde for Puma, fortæller adm. dir. Kim Boisen.

“Der er tale om, at Puma lige som konkurrenterne gerne vil have en overordnet platform, og det har de valgt Droga5 til at udvikle. Men der er stadig brug for mere produktorienterede kampagner, det er der, vi opererer, og det er der ikke sket ændringer på. Hvis man desuden kigger på, hvordan konkurrenterne agerer, så er der masser af spillerum under den overordnede platform”, siger Kim Boisen og tilføjer:

“Droga5 er et superdygtigt bureau, så vi glæder os til at se, hvad de kommer op med”.

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club