Q8 har de seneste måneder haft to bureaukonkurrencer, kørt parallelt i koncernen.
Man har sagt farvel til Advance efter otte års samarbejde og forventes inden så længe at kunne afslutte pitchen om et nyt reklamebureau.
På PR-siden blev et syv-årigt samarbejde med Kreab Gavin Andersson afslutttet, og her har koncernen netop offentliggjort vinderen:
”Fremover skal Lead hjælpe olie- og energiselskabet og detailhandelskæden med at understøtte og kommunikere visionen om at levere løsninger til mennesker i bevægelse,” hedder det i en pressemeddelelse.
En fusion for tre år siden mellem Q8 Danmark og OK-Q8 i Sverige betød bl.a. en fælles vision, og det er netop at levere løsninger til mennesker i bevægelse. Det være sig bilister, cyklister og gående.
”Vores valg af nyt bureau faldt på Lead, fordi de præsenterede et oplæg, der passede til vores ønsker, og stillede med et stærkt hold af kommunikationsspecialister med gode erfaringer, hvor kemien passer,” siger Marie Sheye Lund, der er kommunikationschef i Q8.
Samarbejdet løber – til en start – over en treårig periode. Og hos Lead siger direktør for medier og marked, Lars Volle:
”Markedet for både brændstof og detailhandel er kendetegnet af forandringer. Vi ser flere store konsolideringer i øjeblikket, hvor aktørerne ryster posen og skal finde sin nye position – både på forpladsen og inde i de mange butikskoncepter, der bliver mere og mere afgørende for indtjeningen. Q8 har stærke budskaber og har sat selskabet i bevægelse uden at følge strømmen.”
I den svenske del af koncernen, der under ét hedder OKQ8, er PR-bureauet Rippler blevet genvalgt efter en bureaurunde a la den danske.