Af Peter Engholm 25@mail.dk

Et århusiansk firma har udviklet et produkt, som hvert andet nyfødte får herhjemme. Firmaet er nu stort nok til at hyre et bureau, men så ungt, at bureauet starter fra 0.

A Real Cool World er et lille firma i Århus, der på kort tid har fået global succes med sit første produkt: Det sammenklappelige børnebadekar FlexiBath.

Firmaet er stiftet – og FlexiBath udviklet – af NP Estrup og Kim Barba, der begyndte for fire år siden, og badekarret fulgte to år senere.

I dag får ca. halvdelen af alle børn født i Danmark et FlexiBath, inden de er fyldt tre år. Og de to værksætteres produkt sælges til næsten 70 lande.

“Der er tale om en genial opfindelse, og nu er der brug for et koncept, altså at fortælle, hvem de er. Og der er brug for at sætte rammer for produktudviklingen, der sikrer, at nye produkter lever op til det, som A Real Cool World er,” siger Henrik Rosenmeyer, konsulent hos Recommended.

A Real Cool World var på udkig efter et bureau og kom til Recommended som det første i en møderække med forskellige bureauer.

“Under mødet var kemien så god, at de valgte os, og de øvrige møder blev aflyst. Dét, der glæder mig mest i den sammenhæng, er, at vi nogle gange hører, at Recommended er for stor til at håndtere små kunder. Vi er derfor ekstra glade for tilliden,” siger Henrik Rosenmeyer.

Og lille er kunden – i al fald spæd i markedsføringssammenhæng.

“Vi starter fra 0, og det er spændende. Det har været en grundlæggende strategisk opgave til at begynde med. Og vores opgave har indledningsvist været at sætte de to dynamiske og entreprenante grundlæggeres gode og skøre ideer i system, uden selv at være slipse-agtige,” siger Henrik Rosenmeyer.

Forretningsstrategien inkluderer en ny emballage til A Real Cool Worlds produkter samt markedsføring til deres distributører i 70 lande.

“FlexiBath er kreativt, men babyudstyr-branchen er konservativ – også når det gælder emballage. F.eks. i Frankrig er holdningen, at der skal en voksen med på billedet, ellers er det tydeligvis ikke et godt produkt. Det blev accepteret i første omgang, men vi ønsker, at emballagen matcher indholdet. Det nytter ikke med et cool produkt i en uncool indpakning,” siger Henrik Rosenmeyer.

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club