Red Bull modsætning til Danmark. To unge står bag

Finn Graversen
fg@kabelmail.dk

En 24- årig og en 26-årig har fået agenturet på et amerikansk produkt, som ikke hidtil har kunnet købes i Europa. To bureauer hjælper.

Danskerne bliver de første i Europa, der få mulighed for at drikke et amerikansk produkt, som under navnet Slow Cow er energidrikken Red Bulls modsætning, idet der er tale om en såkaldt afslappende drik.

Når det sker, skyldes det to unge danskere på 24 og 26 år. Kasper Prøhl Hansen og Dennis Jedig Busk har stiftet Beverage Group og sikret sig agenturet – ifølge en pressemeddelelse for snuden af flere af læskedrikverdenens giganter.

Beverage Group skal desuden markedsføre Slow Cow i en række andre markeder. I første omgang vil det være Sverige, Norge og Finland. Senere kommer så turen til England, Mellemøsten og udvalgte markeder i Asien.

De to unge er derfor i fuld gang med at opbygge en professionel organisation, der kan håndtere den forventede store ekspansion i både Danmark og i udlandet. I den forbindelse har de fået tilknyttet erfarne branchefolk og nogle eksterne investorer. Disse skal dog foreløbig forblive unavngivne.

I modsætning til de fleste energidrikke og sodavander på det danske marked kommer Slow Cow helt uden sukker og kalorier. I stedet domineres indholdet i Slow Cow af te og urter. Slow Cow bygger således på en særlig ekstrakt, udvundet af grøn te. Den indeholder bl.a. L-theanin, kamille, humle, valeriane, lindetræ og passiflora.

Afslappende drikke kommer oprindeligt fra Japan, hvor der findes en lang række mærker.

De alu-farvede Slow Cow dåser med den karakteristiske brune ko trykt på blev officielt lanceret i Danmark i går.

I de kommende dage, uger og måneder vil det så sprede sig til hylderne hos købmænd, kiosker, supermarkeder, døgnbutikker, kiosker og tankstationer landet over.

Der er på forhånd lavet aftaler med en række butiks- og kioskkæder, der vil sælge Slow cow. Det gælder bl.a. 7-Eleven, SuperBrugsen, Kvickly, Shell, OK, Metro, Nærkøb, Fakta og kiosker, der får varer fra distributøren Sügros.

Markedsføringen vil komme til at fokusere på sampling og online. Sylvester Hvid & Co står for pr, online og sociale medier, mens Openminded har produceret de reklamefilm, der ligger på nettet.

“Tv indgår foreløbig ikke i planerne. Man sælger ikke Slow cow hjemme foran skærmen. Produktet skal prøves, og der er en historie, der skal fortælles, og derfor satser vi på online – bl.a. gennem en lang række ambassadører,” siger Kasper Prøhl Hansen.