Af Peter Engholm 25@mail.dk

Danmark er blandt de første lande, hvori en global kampagne lanceres. Til de danske, digitale marketingaktiviteter har Red Bull føjet et nyt bureau til.

Red Bull Danmark har valgt Vertic som partner for deres digitale marketingsaktiviteter.

I forbindelse med den globale kampagne: “The World of Red Bull” har Vertic leveret en lokal løsning i tæt samarbejde med AKQA Los Angeles, der har udviklet løsningen.

“Vi valgte Vertic til at versionere løsningen til Danmark, og arbejdet er udført mellem os, Vertic og Mensch, der er vores reklamebureau,” siger Claus Nielsen, brand manager for Red Bull i Danmark.

The World of Red Bull kampagnen består af rich media video clips og understøtter de mange livsstilsaktiviteter, som Red Bull er involveret i. Sitet giver brugeren mulighed for at dele deres oplevelser samt aktivere deres venner i Red Bull universet.

Kampagnen er lanceret i USA og England, og Danmark er blandt de få øvrige markeder, der stifter bekendtskab med den før sommeren – resten af Red Bull-markederne støder på den til efteråret. Den danske forbindelse til Red Bull-koncernen blev for nylig styrket, da Anders Borch Hansen tiltrådte stilligen som Global Social Media Manager

I første omgang omfatter samarbejdet The World of Red Bull, men Red Bull Danmark forventer et større samarbejde med Vertic fremover.

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club