Reebok dropper traditionel reklame

Pia Osbæck
pia@bureaubiz.dk

Brancheklip: Før brugte Reebok omkring 70 procent af budgettet på traditionel markedsføring. I dag bruges 70 procent på direkte marketing.

Reebok ændrer marketingstrategi og dropper stort set traditionel reklame som outdoor og reklamer.

I stedet bruger man pengene dér, hvor kunderne er og i Reeboks optik er det bl.a. ude i fitnesscentrene.

Derfor har de indgået en aftale med Fitness World om at sponsere de 4500 skandinaviske instruktører.

Marketing manager i Norden for Adidas, der ejer Reebok siger til Børsen:

”Vi investerer mindre i outdoor og tv-reklamer og bruger flere penge på at komme tættere på vores forbrugeres adfærd. Vi har fundet frem til Reebok-brandets dna, som er funktionel træning, og vores marketingstrategi er at servicere og indfri målgruppens behov inden for det området”.

Han fortæller videre, at Reebok tidligere brugte 60-70 procent af budgettet på traditionel markedsføring. I dag bruger sportsvirksomheden 70 procent på direkte marketing.

Børsen Mediemarked, p. 4-7.