Rejsebureau målretter markedsføring til børn

Peter Engholm
25@mail.dk

Ikke kommunikation i øjenhøjde, men børnehøjde: Rejsebureauet Eurocamp tager konsekvensen af, at ferie ofte er på børnenes initiativ – og har valgt bureau derefter.

Sommeren står for døren – ja, man tror det næppe, men i al fald når det gælder planlægningen af sommerferie.

Og rejsebureauet Eurocamp retter i den forbindelse sin markedsføring mod børnene. Det kan bl.a. ses på Cartoon Networks, der beretter om feriekoncepter som Marie Marolle og Funny Family Days, og et postomdelt katalog, som fokuserer på “alt det, børnene drømmer om”.

Argumentet for at skræddersy markedsføringen i børnestørrelse er ifølge en pressemeddelelse den enorme indflydelse, børn i dag har på bl.a. valg af ferie:

Når familien tager på ferie, er det ofte på baggrund af børnenes initiativ. Rejsemål? Hvor børnene gerne vil, og feriens aktiviteter er også noget, børnene i stor udstrækning er med til at bestemme. Det bekræfter en analyse af børns indflydelse på bl.a. turisme, som IUM har foretaget.

Med den tilgang til markedet har valget af bureauet ligget ligefor, nemlig Århus-bureauet Kidvertising.