Reklamebranchens kreative kendisser skriver radioføljeton

Peter Engholm
peter@bureaubiz.dk

Supersonic afholder kreativt stafetløb, en radioføljeton åben for alle. Blandt episodeforfatterne er Carsten Schiott, Anne Glad og Thomas Torp.

The Supersonics er titlen på et – i første omgang – netbaseret radioshow, der bliver skrevet af reklamebranchens kreative. Arrangøreren er lydstudiet Supersonic Cph.

“Vi vandt i Cannes i år, bronzeløve sidste år, vi har vundet et væld af guldkorn – og stadig tager branchen ikke radio seriøst. Så nu leger vi radiobureau selv og vil med The Supersonics vise, hvilket fantastisk medie, radio er. Eller rettere: Lad os bevise det i fællesskab,” siger Supersonics adm. direktør Mitch Fischermann.

The Supersonics er – hvad angår rammerne – historien om et par helte og deres hystriske hund. Supersonic Cph har skrevet de tre første afsnit, men seriens payoff “Deres skæbne er i dine hænder” understreger, at tilmeldingen er pivåben.

Og flere markante kreative står allerede nu opført som episodeforfattere:

  • Carsten Schiott, BBDO
  • Thomas Fabricius, &Co
  • Michael Robert/Morten Kjær, Robert/Boisen & Like-Minded
  • Cliff Holm og Silas Jansson, Saatchi & Saatchi
  • Tobias Rosenberg, Propaganda McCann
  • Anne Glad og Ida Kinch, Sunrise
  • Anders Baudry og Thomas Torp, Grey

“Reglerne er enkle: Max 1-1½ min., og alle har de samme skuespillere og lyd til rådighed. Episode 3 er klar i dag, og om en uge slår Carsten Schiott til. Herefter kommer der en ny episode hver anden fredag. Når et afsnit går ud, så har den næste i rækken en uge til at skrive næste episode. Kristian Funder har dernæst tre dage til at illustrere den, og Atmosphere tre dage til at sætte episoden op. Vi gør det her, fordi det er fedt – ikke for at please en kunde eller en bundlinie. Vi ved ikke, hvor historien ender. Men vi håber da, at en radiostation også vil bringe den”, siger Mitch Fischermann.

Følg med – og tilmeld dig – på www.thesupersonics.dk