Af Peter Engholm peter@bureaubiz.dk

Sunrise og Mediafriends indgår tæt strategisk alliance og får fælles adresse. En slags forlovelse, hvor begge parter ønsker, at fremtiden skal føre til mere.

De to bureauer, reklamebureauet Sunrise og digitalbureauet Mediafriends, har længe delt opgaver fra tid til anden. Nu rykker de tættere sammen, også fysisk, idet Mediafriends flytter ind til Hillerødgade i Nørrebro, hvor Sunrise har sit domicil.

”Vi har længe haft et fantastisk samarbejde, og vores kompetencer passer utroligt godt sammen. Eller sagt på en anden måde: Vi har været på date utallige gange, og nu flytter vi sammen,” siger Mikkel Wendelboe, partner hos Mediafriends.

Hos Sunrise bruger direktør Simon Hertz betegnelsen ”forlovelse”. Der er i første omgang tale om en strategisk alliance, men som med enhver anden forlovelse, så ønsker begge parter, at fremtiden skal føre til mere.

“Dette strategiske samarbejde handler om meget mere end at tilføre Sunrise digitale kompetencer. Vi har allerede digital ekspertise i huset og har i årevis tænkt i integreret kommunikation. Så perspektiverne er større. Det, der motiverer denne alliance, er, at vi begge nu i endnu højere grad kan blive ved med at levere effekt og god rådgivning til vores kunder. Opgaverne bliver større og mere komplekse, og fra vores samarbejde ved vi, at vi deler holdninger om integreret marketing og om, hvordan vi som bureauer skal approache fremtidens marked. Det gør det oplagt at slå pjalterne lidt tættere sammen,” siger Simon Hertz.

Sunrise havde for godt et par år siden 25 medarbejdere – sidenhen er der på kundesiden kommet bl.a. SuperGros, Dansk Autohjælp og Danbolig Erhverv, og der er i dag 40 medarbejdere.

Mediafriends drives af de to partnere, Christian Frørup og Mikkel Wendelboe, og har eksisteret siden 2006. De fem medarbejdere håndterer kunder som TV2, Ekstra Bladet, Børsen og ejendomsselskabet Aberdeen.

Potentialet i den nye alliance – lagt sammen med en ualmindelig travl start på året – gør, at Mediafriends nu vil kigge på sine faste freelancere med fastansættelse for øje.

”Vi ser masser af muligheder i det nye og endnu tættere samarbejde. Vi ser vores kompetencer i direkte forlængelse af Sunrises, og derfor er det helt oplagt at forfølge denne strategi. Vi ser et klart match i forhold til den målrettethed og kompromisløshed, som Sunrise arbejder ud fra. Med den i bagagen kommer vi i fællesskab til at lave skarpe integrerede løsninger, som skaber effekt,” siger Mikkel Wendelboe.

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club