Reklamebureau samler 100.000 underskrifter

Pia Osbæck
pia@bureaubiz.dk

Bureauet har tidligere stået bag underskriftsindsamlinger for Danmarks Naturfredningsforening. Denne overgår langt de tidligere.

Danskerne vil gerne have adgang til det vand, der omringer det meste af landet.

I hvert fald har Danmarks Naturfredningsforening i samarbejde med Gorm Larsen & Zornig formået at få 100.000 danskere til at skrive under på, at de danske kyster skal holdes fri fra nyt byggeri og anlæg.

Gorm Larsen & Zornig står bag 3 film og en Facebook-drevet kampagne samt sitet 300meter.dk, som opfordrer danskerne til at skrive under på, at der ikke skal bygges tættere end 300 meter langs de danske kyster.

Udover de 100.000 underskrifter er sitet blevet delt 196.000 gange på Facebook og partner i Gorm, Larsen & Zornig, Karsten Koed, siger om kampagnen:

“Udgangspunktet er at finde en sammenhæng mellem branding, politiske dagsordner og leadgenerering/permission ved at arbejde konceptuelt i kommunikation og huske mennesket i alt, hvad vi laver,” siger Karsten Koed og fortsætter:

“Vi bruger vores eget ‘people to people’ koncept som afsæt for alt, hvad vi udvikler for vores kunder. Heri ligger accept af budskab og lyst til handling. Og jeg synes det i den grad er lykkedes i denne omgang at forene branding, en politisk dagsorden og leadgenerering.”

Tidligere har bureauet stået bag hjemmesiderne, sygesvin.dk og deternogetlort.dk, der opfordrede folk til at skrive under på henholdsvis ikke at give smågrise for meget antibiotika og at sikre rent grundvand.

Sygesvin.dk fik 10.000 underskrifter, mens deternogetlort.dk fik 27.000 underskrifter. Begge var for Danmarks Naturfredningsforening.

300.meter.dk blev sat i gang i maj måned og i følge Danmarks Naturfredningsforening er det den største underskriftsindsamling i Danmark siden protesterne mod salget af Dong.