Børsen har bedt seks medie- og reklameeksperter om at fortælle, hvad de mener, der bliver stort i 2014.
De seks eksperter har har ikke kun medier og reklame til fælles, men også et internationalt perspektiv via deres udenlandske arbejdsplads: Johan Boserup, global CEO hos GroupM Trading i London, Rasmus Bech Hansen, strategidirektør hos Venturethree i London, Martin Roll, global brand-rådgiver med base i Singapore, Thomas Nolsøe, chief strategy officer hos MEC i Kina, Per Pedersen, global executive creative director hos Grey i New York samt Jakob Mejlhede, senior vice president hos Viasat Broadcasting i London.
Deres bud er følgende:
- Reklamer vil synkronisere i realtid på tværs af den enkelte brugers devices, baseret på hvad man ser i tv lige nu (Johan Boserup)
- Bitcoin bliver allemandseje og navne som Square, Fidorbank og Mint vil blive kendt (Rasmus Bech Hansen)
- Det sociale medie Wechat vil blive stort – det har allerede over en millard brugere (Martin Roll)
- Brands skal fokusere på service, digitalisering og historier og skabe meningsfyldte oplevelser (Thomas Nolsøe)
- Streamingtjenester og fuld adgang til digitalt indhold og services vil blive stort (Per Pedersen)
- Videospil, som f.eks. Xbox vil blive en del af underholdningsindustrien med tv-serier, realityshow etc. baseret på videospil.
Børsen Mediemarked, p. 8-9.