Reklameeksperter: Det her hitter i 2014

Pia Osbæck
pia@bureaubiz.dk

Brancheklip: Seks danske medie- og reklameeksperter, der er bosat i udlandet, giver deres bud på, hvad der hitter i løbet af dette år.

Børsen har bedt seks medie- og reklameeksperter om at fortælle, hvad de mener, der bliver stort i 2014.

De seks eksperter har har ikke kun medier og reklame til fælles, men også et internationalt perspektiv via deres udenlandske arbejdsplads: Johan Boserup, global CEO hos GroupM Trading i London, Rasmus Bech Hansen, strategidirektør hos Venturethree i London, Martin Roll, global brand-rådgiver med base i Singapore, Thomas Nolsøe,  chief strategy officer hos MEC i Kina, Per Pedersen, global executive creative director hos Grey i New York samt Jakob Mejlhede, senior vice president hos Viasat Broadcasting i London.

Deres bud er følgende:

  • Reklamer vil synkronisere i realtid på tværs af den enkelte brugers devices, baseret på hvad man ser i tv lige nu (Johan Boserup)
  • Bitcoin bliver allemandseje og navne som Square, Fidorbank og Mint vil blive kendt (Rasmus Bech Hansen)
  • Det sociale medie Wechat vil blive stort – det har allerede over en millard brugere (Martin Roll)
  • Brands skal fokusere på service, digitalisering og historier og skabe meningsfyldte oplevelser (Thomas Nolsøe)
  • Streamingtjenester og fuld adgang til digitalt indhold og services vil blive stort (Per Pedersen)
  • Videospil, som f.eks. Xbox vil blive en del af underholdningsindustrien med tv-serier, realityshow etc. baseret på videospil.

Børsen Mediemarked, p. 8-9.