Hvad gør man, når konkurrenten er et brand, som er Mount Everest top-of-mind? Bruger det aktivt, såmænd.
Zyx er en smertestillende sugetablet mod ondt i halsen, og Gefühl har udviklet slogan og tv-kampagne til Danmark og Norge.
Casper Hjulmand, partner og kreativ på Gefühl, siger om researchen:
”95 pct. af dem, vi talte med – kvinder på 30-60 år – tænkte som det første på det samme konkurrerende produkt, når de blev spurgt om, hvad de køber mod ondt i halsen. Dertil kommer, at de fleste af dem køber det konkurrerende produkt uden egentligt at tage produktet særligt alvorligt.”
Mener du Strepsils?
”Det må vi ikke udtale os om,” siger Casper Hjulmand og tilføjer:
”I filmen leger vi med indsigten om, at de fleste har det konkurrerende produkt top of mind. Ideen er at skabe en situation, hvor seeren tænker på ét produkt, og så bliver overrasket, når svaret er et andet. Og overraskelse stimulerer refleksion og erindring.”
Det er primært kvinder, der køber de smertestillende sugetabletter, og i filmen – udviklet til tv og bio i Danmark og Norge – bliver budskabet iscenesat med en uofficiel, men næppe mindre anerkendt indsigt: At mænd er pylrede, når de er syge.
https://www.youtube.com/watch?v=bPaaqhEI5h4