Reklamefolk legede journalister

Finn Graversen
fg@kabelmail.dk

Williams egne kunder var den primære målgruppe for den kampagne for bureauet, der kulminerede på New Media Days, hvor to fra bureauet legede journalister.

Williams Reklamebureau i Helsingør sendte to mand til New Media Days i sidste uge – for at lege journalister og rapportere om foredragene på bureauets hjemmeside.

Dette var kulminationen på en kampagne, bureauet forinden havde gennemført med en utraditionel målgruppe: bureauets egne kunder.

“Jeg ville selvfølgelig være et skarn, hvis jeg hævdede, at kampagnen ikke også gerne måtte føre til kontakt til potentielt nye kunder. Men den primære målgruppe var vores egne kunder, og det hænger sammen med vores fokus på at udvikle os inden for arbejdet med nye medier”, siger kontaktdirektør Christian Bülow Beck og fortsætter:

“Vi er et dansk-ejet mellemstort bureau med 20 års rødder i traditionelle medier. Vores kundeportefølje er bred lige fra forbrugervendte produkter til BtB-orienterede virksomheder, og med den kundebase bliver vi om nogen udfordret af udviklingen inden for nye medier og jagten efter nye kanaler. Det er stadig den gode ide, vi som bureau skal leve af, men vi mener, det er vores opgave både at opgradere vores egne kvalifikationer på nye medier samt at påvirke vores kunder. Udfordringen er at få det rigtige samspil mellem traditionelle og nye medier, men vi tror også, der er stor forvirring om, hvad de nye medier egentlig er, og derfor drukner de let i en presset hverdag.

Det er baggrunden for vores projekt, hvor vi dels har anvendt noget så gammelt som en Pixi-bog, der blev sendt ud til kunderne for at fortælle om vores projekt omkring New Media Days, hvor vi så sad to mand med computere og kamera og rapporterede til vores egen hjemmeside. New Media Days har tidligere skuet meget langt frem i tiden og været meget teknologi-orienteret, men i år var der meget fokus på content, og derfor var arrangementet mere interessant for os i år”, siger Christian Bülow Beck.