RelationshusetGekko introducerede i efteråret funktionen – og stillingen – som analysechef. Mette Jensen kom til fra TDC, hvor hun ledede kundeanalysen. Men efter ni måneder går turen videre – og tilbage til telebranchen:
“Mette Jensen har hos Telia fået det job, hun drømte om hos TDC. Vi ønsker hende god vind. Selv har vi fået meget inspiration af samarbejdet og fortsætter med stor motivation arbejdet med datadreven marketing, der nu er forankret i bureauet.”
Således siger Jan Køhler, partner i RelationshusetGekko, farvel til Mette Jensen, der nu er Head of Loyalty hos Telia. Men for RelationshusetGekko er det ikke et farvel til analyse.
“I efteråret indgik vi et strategisk samarbejde med SAS Institute – og i forlængelse heraf ansatte vi Mette Jensen. Både Mette og samarbejdet med SAS Institute fik en flyvende start – vi har fået fælles kunder med instituttet – og flere er på vej – og Mettes tid var udsolgt fra dag 1,” siger Jan Køhler.
Insights-enheden i RelationshusetGekko omfatter ifølge Jan Køhler analytisk CRM, Customer Intelligence og automatistering af marketingprocesser.
“Vi har fået analysens potentiale og nødvendighed bekræftet. Og med Mettes farvel sættes vi ikke voldsomt tilbage, for de analytiske kompetencer er fortsat til stede, og nogle af de projekter, hun sad med, fortsætter. Vi har – med erfaringerne fra tiden med Mette – redefineret rollen for hendes afløser. Vedkommende bliver integreret i vores plannerafdeling, skal være mere orienteret mod marketing-automatisering og mindre hands-on på dato. Fokus bliver i høj grad forretningsudvikling og koordinering – både internt i bureauet og eksternt, mellem os og vores samarbejdspartnere,” siger Jan Køhler.
Han overtager den koordinerende funktion, indtil en ny frontperson er fundet.