Tryg har stærke interesser på det norske marked, og det påvirker selskabets bureauer. Som f.eks. Hjaltelin Stahl, der fornylig vandt brandingbudgettet på både det danske og norske marked.
Tryg lægger dog vægt på en lokal tilstedeværelse – f.eks. gennem free-lancere – og sådan har det også været tilfældet for dialog-bureauet RelationshusetGekko.
Men nu vil bureauet udvide sin tilstedeværelse på dette norske marked. Målet er klart at få opbygget et egentligt norsk bureau – men starten bliver meget blid, siger direktør og partner, Jan Køhler.
“Nordmændene er meget norske, og vil arbejde med lokale folk. Det gør det svært at åbne en norsk filial af et dansk bureau, så vi starter meget blidt op,” siger Jan Køhler og fortsætter:
“Vi har fundet en stærk norsk dialog-kompetence i Jens Harrison. Han bliver formelt ansat hos bureauet i København men vil arbejde på det norske marked. Vi har ambitionerne – men de skal indfris gennem lokale folk og organisk vækst.”
Jan Køhler peger på, at bureauets norske satsning bygger på både andre danske virksomheder end Tryg og på lokale kunder.
Jens Harrison har arbejdet på de største dialogbureauer i Norge, bl.a. Dinamo, DDB/Rapp og Proximity BBDO.
Vi danskere er ofte lidt for forsigtige i forhold til at indtage udlandet, selv når muligheden og potentialet er der. Nu vover RelationshusetGekko pelsen og starter lige så stille op i Norge. Og det gør de med en af Norges stærkeste dialog-profiler som spydspids. Nemlig Jens Harrison, der har arbejdet på de største dialogbureauer i Norge, bl.a. Dinamo, DDB/Rapp og Proximity BBDO.
Men han har også en fortid hos Tribal DDB i København.
“Jeg forlod den danske bureauverden i 2001. Nu glæder jeg mig til at ‘komme hjem igen’,” siger Jens Harrison, der starter den 1. maj.