I sidste måned skrev Bureaubiz om to nye direktører i Republica; driftsdirektør Per Skovbo og digital direktør Paw Saxgren, der kom fra en lignende stilling hos Mindshare.
“Paws første opgave bliver at overbevise mig om, hvad der er den rigtige løsning for at sikre et afgørende digitalt gennembrud for bureauet,” sagde Kenneth Pedsersen, adm. direktør i Republica, og tilføjede:
“Alt er i spil – lige fra håndplukning af kompetencer til strategiske alliancer og opkøb.”
Og nu har Paw Saxgren håndplukket den første kompetence i form af Martin Graeser, der kommer fra en stilling som kontaktchef hos Klausen + Partners.
“Ansættelsen af Martin er første skridt – og jeg kan love dig: ikke det sidste – i en betydelig investering i at sikre, at Republicas unikke viden inden for effektiv tilbudskommunikation også aktiveres på digitale platforme,” siger Paw Saxgren.
Han understreger, at dialog-princippet om “det rigtige budskab, på det rigtige tidspunkt til den rigtige bruger” om noget er relevant for detailhandlen.
“Hvor dialog-disciplinen typisk har omfattet klassiske 1-til-1 kanaler som DM og e-mail, så kan vi nu anvende samme logikker på eksempelvis bannerannoncering – og således hæve responsen markant,” siger Paw Saxgren.
Han fremhæver Martin Graesers viden om netop dialog-markedsføring på digitale platforme som et naturligt afsæt for opgave på Republica: At hjælpe kunderne med udvikling og aktivering af digital dialog.
“Det er en unik mulighed for at skabe online-dialog på en ny måde,” siger Martin Graeser om sit nye job, som han netop er tiltrådt.
Men du nåede kun at være to måneder hos Klausen + Partners …
“Jeg har kun godt at sige om mine tidligere kolleger, som jeg har en dyb faglig respekt for. Jeg fik imidlertid en mulighed hos Republica for at bygge noget op fra bunden og selv sætte skibe i søen, og den mulighed kunne jeg ikke lade gå fra mig – også selv om det desværre betød et farvel til Klausen + Partners efter bare et par måneder,” siger Martin Graeser.