Tilbud i den digitale verden – som bladre pdf’er, apps eller andet godt – kommer der flere og flere af. Ikke desto mindre mener Republica og SuperBrugsen, at man med en helt ny elektronisk tilbudsavis løfter barren for det medie.
I hvert fald konstaterer man i en pressemeddelelse, at “Nu lancerer SuperBrugsen fremtidens tilbudsavis”.
”De gammeldags ’bladre-pdf’er har et utal af begrænsninger, som bliver tydeligere i takt med, at mobiltelefonen vinder frem som det primære medie. Læseoplevelsen er ikke i top. Avisen udnytter slet ikke de digitale muligheder. Derfor besluttede vi at gå en ny vej,” siger kundestrømschef i SuperBrugsen, Martin Dalsgaard.
Det er Republica, der har været bureau på udviklingen, og her taler digital direktør Lars Henrik Larsen om, at man har dekonstrueret den oprindelige tilbudsavis, og både tilpasset den forskellige typer skærme samt skabt et langt mere fleksibelt og brugerorienteret design i forhold til de mere traditionelle bladre pdf’er.
“Vi har testet det, og det nye design slår bladre pdf’er klart – især på mobilen,” siger Lars Henrik Larsen.
Satsningen på at udvikle den elektroniske tilbudsavis ligger i forlængelse af, at SuperBrugsen længe har arbejdet på at reducere brugen af den trykte tilbudsavis. 71 pct. bruger stadig den trykte avis, mens 29 pct. har valgt den fra. Det er specielt i de store byer, at fravalget er sket.