Rethink optager ny partner

Peter Engholm
25@mail.dk

Oven på et 2011, der var usædvanligt godt, udvider bureauet nu partnerkredsen fra 2 til 3. Det sker som led i en plan, der sigter mod at vokse markant.

I sidste måned kunne Bureaubiz berette om en usædvanligt godt år for Rethink: Bruttoavancen var steget med godt 50 pct., og et millionunderskud var vendt til et ditto overskud.

Den markante fremgang var mest af alt udtryk for et usædvanligt godt år. Målet er at vokse med 1-2 kunder årligt – og lykkes det, så står den på 10-15 pct. fremgang, udtalte adm. direktør og partner, Kresten Bo Nielsen, ved den lejlighed.

Men nu bliver ambitionerne skruet en kende i vejret.

Rethink har udnævnt Heine Øster Hansen til Client Director og nyt medlem af den partnergruppe, der i forvejen består af Martin Kann og Kresten Bo Nielsen. Dermed er han den første partner, der bliver rekrutteret internt, og der sker som led i en plan om at udvikle bureauet “til næste niveau” – fra de nuværende 13 medarbejdere til ca. 20 de kommende to år.

Heine Øster Hansen indtræder i den daglige ledelse med ansvar for drift af konsulent- og kontakt-afdelingen. Han får samtidig det formelle ansvar for den ene halvdel af bureauets kunder, bl.a. Eva Solo og Fredericia Furniture, der er nyeste navn på bureauets kundeliste.

“Heine er rekrutteret direkte fra Handelshøjskolen og har været her i 5 år nu, kun afbrudt af en kort periode på Bocconi i Milano for at tage en ekstra master. Han er indbegrebet af vores DNA og den forretningskonsulent-profil, vi gerne vil bygge vores konsulent- og kontakt-funktion på, og vi tror ikke på at det er i virksomhedens interesse at Martin og jeg sidder der alene i al fremtid. I stedet for udelukkende at læsse mere på os selv, vil vi hellere gøre os bredere ved at øge antallet af skuldre.” siger adm. direktør Kresten Bo Nielsen.