Revolt har skabt app-succes for 3 på Roskilde

Pia Osbæck
pia@bureaubiz.dk

En ny app, der hjælper festivalgængerne med at finde hinanden, ligger nr. 1 i app-store.

Teleselskabet 3 har de seneste år været sponsor på Roskilde-Festivalen, og i år er de eneste teleselskab på festivalen. Det har de udnyttet til at udvikle app’en, Crowdsearch, som kan hjælpe de 130.00 festivalgængere med nemmere at finde og mødes i grupper uden at skulle koordinere det med opringninger og sms’er.

Ved hjælp af telefonens indbyggede GPS og Facebook Connect kan man se, hvor ens venner befinder sig på festivalområdet.

App’en er udviklet af Folkmatic og kommunikationsbureauet Revolt, der fik 3 som kunde i efteråret.

Allerede inden den officielle del af Festivalen er gået i gang, har 28.000 brugere downloadet appen, og CrowdSearch har i den seneste uge ligget nr. 1 i App Store.

Tanken bag app’en er at give festivalgængerne en reel værdi, siger David Elsass, direktør for privatmarkedet hos 3.

”Mobilen er blevet en helt central del af festivaloplevelsen. Den bliver brugt til at tage billeder, opdatere sociale medier og selvfølgelig til at holde kontakt med vennerne, mens man er på festival. Vi vil gerne give alle gæster den bedste festivaloplevelse, og i den sammenhæng er mobiltelefonen et afgørende værktøj.”

Udover den nyudviklede app, sørger 3 for gratis mobilopladning og reparation af mobiltelefoner.

Ifølge Morten Meisner, der er stifter af Revolt, er indsatsen for 3 på Roskilde Festival et godt eksempel på, hvordan brands kan skabe stærke resultater ved at skabe værdi for deres forbrugere frem for at bero på traditionel reklame:

”Vi tror på, at god markedsføring handler om at skabe værdi i mødet mellem brand og forbruger. Derfor udvikler vi initiativer og tjenester, der hjælper og involverer forbrugeren. Vi har kunder, der tør prøve nye formater, fordi de kan se, at den traditionelle reklamekampagne ikke altid er vejen frem. Derfor tør jeg godt love, at vi kommer til at se meget mere af den slags i fremtiden,” siger Morten Meisner.