Af Pia Osbæck pia@bureaubiz.dk

Kampagnen skal hjælpe danskerne med, hvad de skal gøre med deres kæledyr, som de har anskaffet under corona, nu hvor de kan komme ud at rejse igen. Se filmen her.

Under corona er der mange, der har anskaffet sig et kæledyr, og hvad gør man så med det, nu hvor man kan komme ud at rejse igen? Det har Spies sammen med Robert Boisen & Like-minded lavet en ny kampagnefilm om: Dogcation der er i luften fra i dag på sociale medier i de fire nordiske lande.

Baggrunden for kampagnen, er at Spies har fået foretaget en undersøgelse, der viser, at 41 pct. har været forhindret i at rejse på ferie på grund af deres kæledyr. Det er mundet ud i konceptet Dogcation, hvor hunden kan komme på luksusferie derhjemme og blive aktiveret via en mobilkontrolleret boldkaster – mens ejerne slikker sol sydpå. 

”I Spies udvikler vi altid produkter og kampagner ud fra de indsigter, vi får. Her i kølvandet på pandemien dukkede en indsigt op omkring, hvor mange der har fået kæledyr og potentielt ikke kommer afsted på ferie.  Et problem vi ser os nødsaget til at hjælpe danskerne med at løse”, siger adm. direktør, Jan Vendelbo, formodentlig med en vis portion humor.

Der er dog ikke nogen konkrete planer om et permanent pasningstilbud i selskabets pakkerejseprodukt, selvom næsten halvdelen af kæledyrsejerne ifølge undersøgelsen ville takke ja til et sådan tilbud som en del af rejsen. Til gengæld viser man en oversigt over de bedst ratede hundepensioner på Spies’ site. 

Robert Boisen & Like Minded stod i øvrigt også bag den prisvindende trilogi, Do it for Denmark, hvor man ”hjalp” med at få fødselsraten op i Danmark ved at sende folk på ferie for at dyrke mere sex, baseret på indsigter om, at der blev født for få børn i Danmark.

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club