Af Peter Engholm 25@mail.dk

Et nyt indsatsområde - community marketing - kalder på et nyt bureau til de fire, bryggeriet samarbejder med i forvejen.

Royal Unibrew vil sætte øget fokus på earned media og community marketing i markedsføringen af Royal Beer. Og til formålet har man nu valgt at indlede et samarbejde med reklame- og kommunikationsbureauet Revolt, der skal nytænke brandets position og kommunikation inden for community marketing.

Royal Beer er hovedsponsor på en lang række af de danske festivaler, herunder Distortion, Trailerpark og Smukfest, og det er især her vil man kunne se en række nye brugerdrevne aktiveringer på tværs af platforme.

”Valget er faldet på Revolt grundet deres stærke kompetencer inden for earned media og brugerdrevet markedsføring. Kompetencer, som nu skal løfte vores brand og produktportefølje igennem en række kulturbårne initiativer landet over. Royal har i mange år haft et tæt forhold til det danske kulturliv, og det glæder vi os nu til at bygge videre på,” siger Senior Brand Manager for Royal Beer Christian Lund-Martorell.

Der er tale om et nyt fokusområde og dermed et nyt samarbejde, men parterne kender dog hinanden, idet Revolt har været involveret i Royal Shandy-produktet, der ifølge en pressemeddelelse har haft stor succes i butikkerne i 2014.

Revolt bliver Royal Unibrews femte faste samarbejdspartner på bureausiden. Bryggeriet har i forvejen DDB som leadbureau, mens Kindly håndterer online og content management. Mindshare er mediabureauet, mens Montdor står for Royal Unibrews event-aktiviteter.

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club