”Jeg kan godt li’ produktet og drikker selv Nespresso. Og så kan jeg virkelig godt li’ George Clooney,” siger Matt Damon om årsagen til at medvirke i en ny digital brandplatform for Nespresso sammen med bemeldte Clooney.
Udtalelsen kommer fra en pressemeddelelse, der ikke nævner dét, de fleste andre synes at hæfte sig ved: Matt Damons hyre for samlet set ca. 20 sekunders medvirken i nedenstående film.
Rygtet nævner 3 mio. dollar – næsten 17 mio. kr. – men det præcise beløb og omfanget af hans medvirken kan meget vel være lige så usikre som de rygter, der tidligere på året mente, at alt nu tyder på, at George Clooney er fortid som Nespresso-mand – og at det skulle stå klart, han ikke medvirkede i reklamer for brandet i 2013.
Det nye digitale univers fra Nespresso giver brugere ”eksklusiv adgang til materiale” med George Clooney og hans gode ven, Matt Damon.
Et samarbejde med YouTube giver nyt liv til tv-reklamerne, der lever videre i den digitale verden. På Nespressos YouTube-kanal kan man se små eksklusive filmbidder med George Clooney og Matt Damon, som man ikke kan se andre steder.
Bureauet bag filmene er uforandret McCann.
https://www.youtube.com/watch?v=AQDMwaI-D2g