Det har været lige ved og næsten for Robert/Boisen & Like-minded i flere store konkurrencer – som f.eks. Tryg og Synoptik.
Men lige som fodboldlandsholdet heller ikke bryder sig om hæderfulde nederlag, så kan man ikke betale lønninger med hæderfulde 2. pladser. Det er så slut nu. 7-Eleven har afgjort sin konkurrence til fordel for Robert/Boisen.
Afgørelsen kommer samtidig med, at bureauet står bag 3 ud af 4 danske filmnomineringer i Cannes Lions, verdens største reklamefestival.
Robert/Boisen var oppe mod to andre bureauer i konkurrencen om 7-Eleven, der hidtil har haft Kunde & Co som bureau.
“Det har været en spændende proces, og vi har mødt tre meget entusiastiske bureauer, der hver især er kommet med sit bedste bud på den specifikke opgave, de var blevet stillet. Der var tale om tre vidt forskellige retninger på den samme opgave – gode toner i dem alle – men vi vurderede, at Robert/Boisen i den overordnede betragtning ville være den bedste samarbejdspartner for os”, siger markedschef Camilla Raffnsøe.
Dette er uoplyst, hvem de to andre bureauer var.
“7-Eleven står over for en række spændende udfordringer i Danmark de kommende år, hvor vi på en og samme tid skal kombinere erfaringer med detail, folkelig humor, tv-kommunikation, design- og digitale kompetencer samt evne til at skabe salgseffekt på kort sigt”, siger adm. direktør Kim Boisen, Robert/Boisen & Like-minded og tilføjer:
“Da vi samtidig fra første møde følte, at vi kemi-mæssigt var et godt match, er det lidt af en ønskekunde for RBLM.”