Af Peter Engholm 25@mail.dk

2010 har været året, hvor mangt og meget faldt på plads i forsikringskoncernens marketing og markedsføring. Og efter et lille års tid uden fast marketingchef er også denne stilling nu besat.

I foråret blev der fundet en vinder i Codan store bureaukonkurrence – eller snarere vindere, idet BBDO nu er ansvarlig for koncept og above-the-line, og Tribal DDB/Rapp fik below-the-line med fokus på bl.a. dialog.

Forinden var Klas Rosenblad kommet på plads som ny skandinavisk marketingdirektør – og så alligevel ikke, for efter mindre end to måneders ansættelse konstaterede Rosenblad, at han ikke trivedes. I stedet blev Phil Wilson Brown fast mand på posten. Han havde været fungerende direktør for Strategi, Marketing og Kunder, som stillingen hedder officielt, før Rosenblads tiltrædelse.

Og endelig var året indledt med udsigten til at skulle finde en ny skandinavisk marketingchef, der er laget under SMK-direktøren. Stefan Tufvesson havde sagt op med virkning pr. 31/12. Man begyndte at lede, og i maj var rekrutteringen fortsat i gang – dog havde man i mellemtiden valgt at opdele stillingen i hhv. en dansk og svensk stilling, nemlig en nyoprettet Head of Marketing.

Codan Forsikring meddeler i dag, at denne stilling er besat pr. 9 november. Da tiltræder Peter Rosenstand og får ansvaret for at udvikle og eksekvere Codans marketingstrategier på B2C og B2B-områderne.

Peter Rosenstand vil bygge videre på Codans nye kreative platform, og kommer til at drive fokuserede og salgsunderstøttende marketingaktiviteter via diverse medieplatforme.

Peter Rosenstand har 14 års erfaring med salg og markedsføring. Han kommer fra en stilling som Marketing Manager hos DONG Energy, hvor han var ansvarlig for udvikling og eksekvering af marketingstrategier på privatmarkedet. Tidligere har han været med til at etablere mobilselskabet 3 på det danske erhvervsmarked. Hos Dun & Bradstreet har Peter rådgivet virksomheder om indsigtsbaserede salgs- og marketingløsninger.

“Jeg er meget tilfreds med Peters ansættelse i Codan. Vi har haft succes med vores kampagner i 2010. Peters B2B og B2C-marketingerfaring bliver afgørende for at bygge videre på vores fundament, udvikle marketingfunktionen og støtte vores vækstplaner”, siger Phil Wilson Brown, direktør for Strategi, Marketing og Kunder hos Codan/Trygg-Hansa.

Peter Rosenstand er 38 år og uddannet HD i afsætning fra Copenhagen Business School. Senest har Peter gennemført et leadership-program på Harvard Business School.

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club