Den tidligere forsvarsministers kommunikationsevner og kendte ansigt skal hjælpe landbrugets image og få både politikere og danskerne til at forstå at de mange arbejdspladser og milliardeksporten er vigtig for den danske velfærd.
Den store 60 mio. kroner kampagne med ovenstående budskab er allerede i gang under navnet ‘Fremtiden er ikke så sort som den har været’, men man mener i landbruget, at Søren Gade med sine gode kommunikationsevner er den helt rigtige til at føre fortællingen i mål.
Formanden for minkavlerne, Tage Pedersen – som også har haft gang i en kampagne for at fortælle historien om minkavlernes præstationer – er tilfreds med valget og mener, at det er godt, at landbruget nu går offensivt frem.
Også direktøren for Landsforeningen Danske Svineproducenter, Hans Aarrestrup, ser frem til at den scene- og medievante Søren Gade får formidlet budskaberne om, at ‘mælk, flæsk, minkskind og så videre betaler en hulens masse regninger i Danmark’.
Søren Gade siger selv til Børsen:
“Mine erfaringer med kommunikation kan jeg måske også anvende. Man kan have ret – men man skal også få ret. Og det er en kommunikationsopgave” (Børsen, p. 20).
Stig Jørgensen & Partners solgt
Stig Jørgensen og Partners, der er specialister i kundeanalyser og kundeloyalitet, er blevet solgt til Rambøll Management Consulting.
Den 25 år gamle konsulentvirksomhed sælger i erkendelse af, at man mangler et internationalt brohoved for at udvikle sig.
Rambøll Management har kontorer i seks lande med 475 medarbejdere og en omsætning på knap 400 mio. kroner.
De 13 medarbejdere fortsætter i en selvstændig enhed (Børsen, p. 10).
Mandeløb får sponsor
Aarhus 1900, Danmarks største atletikklub, har indgået sponsoraftale med virksomheden Markon, der leverer tøj, gaver og merchandise til virksomheder.
Mandeløbet, der er Aarhus 1900s nye initiativ, får derfor navnet Markon Mandeløbet. (Børsen, p. 16)