Som beskrevet for nylig på Bureaubiz betød Klasselotteriets udbud om reklamebureau-ydelser et farvel til det hidtidige bureau gennem de seneste otte år, i form af Responsive.
Det nye bureau er ikke ét, men to, idet en konstellation bestående af Advice og Magnetix har skrevet kontrakt med Klasselotteriet:
”Vi modtog fire gode tilbud og har efter grundige overvejelser og analyser valgt det bedste, og det blev Advice/Magnetix, som afleverede et særdeles gennemarbejdet oplæg, og tilsvarende præsentation fra et yderst kompetent team, som vi glæder os til at samarbejde med,” siger Kirsten Østergaard, der er marketingdirektør i Klasselotteriet.
Nyt for Klasselotteriet bliver samarbejdet med to bureauer – et reklamebureau og et dialogbureau.
”Det er naturligvis spændende at skulle til at arbejde med to bureauer, men Advice/Magnetix har lagt en plan for, hvordan samarbejdet skal fungere, og det ser ud til at vi får det bedste fra begge verdener. Det vil vi i hvert fald holde dem op på,” siger Kirsten Østergaard.
Hos Advice kalder director Daniel Hofmann den nye kunde for en ønskekunde – og begrunder det med, at Klasselotteriet store ambitioner, tænker bredt, og køber ind på integrerede løsninger.
“Der ligger en kæmpe udfordring i at trænge igennem på et spillemarked med mange udbydere og store markedsføringsbudgetter. Jeg glæder mig til at rulle det nye koncept ud og igangsætte nogle spændende og involverende samtaler hos de spillelystne forbrugere,” siger Daniel Hoffmann i en pressemeddelelse.
Han suppleres af Peter Therkildsen Schlegel, Account Director på Magnetix:
”Klasselotteriet er et perfekt match til vores konstellation, fordi de forstår værdien af at bygge en lang, meningsfuld relation til deres spillere over tid. Og så kan vi se et enormt potentiale i at løfte Klasselotteriets i forvejen stærke dialogtilgang og sammen skabe en endnu mere data- og indsigtsbaseret markedsføring – der udnytter den digitale virkeligheds muligheder for personalisering og målretning endnu bedre”.
A-2 bistod Klasselotteriet i udbudsprocessen. Samarbejdet begynder i dette efterår, og allerede i begyndelsen af det nye år vil et nyt kommunikationsunivers lanceres.