Af Pia Osbæck pia@bureaubiz.dk
Kilde: Getty Images.

Facebooks marketing science lead i Norden, Martin Hehrne kommer på et gratis morgenmøde hos Bureaubiz og fortæller om, hvordan man best måler en Facebook-kampagne.

Når Facebooks marketing science lead i Norden, Martin Hehrne på et morgenmøde den 17. april hos Bureaubiz kommer og fortæller om måling af kampagner, vil fokus være på, hvordan man finder ud af om en kampagne er lykkedes eller ej.

”Jeg kommer til at fortælle på morgenmødet, hvad der skal til, for at man lykkes med sin kampagne,” fortæller Martin Hehrne.

Han kan allerede nu afsløre, at det handler om at basis-elementerne er på plads.

”Er det den rigtige målgruppe; det rigtige indhold; og er det kreative i orden. Endelig handler det også om udførelsen eller sagt på en anden måde: Har man afsat det optimale budget og sætter man kampagnen i gang på det rigtige tidspunkt og er længden af kampagnen optimal.”

Samtidig handler det om, siger Martin Hehrne, at finde ud af, hvor mange gange en annonce skal vises overfor målgruppen.

Han fortæller videre, at der er masser af knapper man kan skrue på og masser af data, man kan bruge til at optimere kampagnen og efterfølgende finde ud af, om den har performet godt nok.

”Vi ved, at der ikke er nogen korrelation mellem høje klikrater og omsætningen hos kunden. Bl.a. siger en analyse fra analyseinstituttet Nielsen, at der ikke er nogen korrelation mellem antallet af kliks på en annonce og dens ROI.”

Martin Hehrne tilføjer, at udfordringen er sammenhængen mellem årsag og virkning, for det kan hurtigt se ud til, at noget virker på baggrund af en faktor, men at det også kan være en tilfældighed.

”For at give en sjovt eksempel, så er der lavet et studie, der viser, at når antallet af storke steg i en tysk by, steg antallet af fødsler også.”

Til gengæld ved man af erfaring hos Facebook, at der en høj korrelation mellem frekvens og awareness, fortæller Martin Hehrne.

Det gratis morgenmøde, hvor Martin Hehrne kommer på besøg hos Bureaubiz er allerede fuldt booket, men du kan skrive dig på en venteliste her.

Opgradér til BureaubizPro og bring dig og dine kollegaer i front med vigtig viden om bureaubranchen.

Med Bureaubiz Pro får du:

  • Bureaurapporten trykt og digitalt
  • BureauNyt
  • PersonNyt
  • Bureaubattle
  • Bureaukalenderen
  • Brancheanalyser
  • Udbudsvagten
  • Fuld adgang til Bureaubiz.dk
  • To årlige gå-hjem-møder
Køb nu

Kommentarer