Saatchi-direktør skifter til Brandhouse

FiG

Strategisk direktør bliver nu ansvarlig for strategisk udvikling og rådgivning inden for både digital, content, loyalitet og cross channel.

I begyndelsen af i år mistede Brandhouse Sportmaster til konstellationen af Saatchi & Saatchi, MSL Group og Prodigous. Den begivenhed spiller faktisk en rolle i ansættelsen af en ny strategisk direktør hos Brandhouse.

Bureauet har nemlig hentet Saatchis strategiske direktør, Martin Gjerløff.

“Martin var faktisk med til at flytte Sportmaster fra Brandhouse til Saatchi på baggrund af sin crosschannel rådgivning. Så vi tænkte, det må være en god spiller at have på holdet. Og så var transfervinduet åbent. Brandhouse Gruppen får nu endnu bedre muligheder for at hjælpe vores kunder med digital strategi og eksekveringer, med afsæt i en stærk indsigt, som kan foldes ud I værdiskabende kundeoplevelser,” siger adm. dir. Stiig Helgens.

Martin Gjerløff bliver i sin nye rolle ansvarlig for bureauets strategiske udvikling og rådgivning indenfor Digital Strategy, Content-, Loyalty,- og Cross channel marketing.

“I dag handler markedsføring jo ikke kun om at ‘sige’ noget I markedet, men om hvad man vil og gør gennem sine idéer, produkter og services. Jeg kommer til at arbejde med dygtige teams, der har et stærkt digitalt fokus og troen på at de gode løsninger skal findes i krydsfeltet mellem den evigtgyldige menneskelige indsigt og de nye teknologiske muligheder,” siger Martin Gjerløff.

Saatchi & Saatchi sagde i sommer farvel til adm. dir. Rikke Wichmann-Bruun, der gik videre til en stilling som Regional MD Automotive Business i Saatchis overordnede Toyota-team. Hun er ikke blevet erstattet, idet Saatchis svenske chef nu også er chef for bureauet i København.