Saatchi forlader konkurrence om Fætter BR

Finn Graversen
fg@kabelmail.dk

Til gengæld er et nyt bureau blevet inviteret med i konkurrencen, som således fortsat står mellem fire danske og et svensk.

Top-Toy, der omfatter kæderne BR og ToysRus, har sat gang i en bureaukonkurrence, der åbenbart er så omfattende, at en af konkurrencedeltagerne nu melder fra.

Det drejer sig om Saatchi & Saatchi og bureauets exit har så i stedet givet plads til Kunde & Co.

“Efter at have vurderet udbudsmaterialet har vi konstateret, at det er en meget omfattende konkurrence, hvor der skal laves adskillige strategiske og kreative oplæg. Vi har netop landet en ny kunde, og flere af vores andre kunder har sat gang i nye projekter, så vi har meget travlt i øjeblikket. Derfor har vi besluttet at trække os fra konkurrencen,” siger adm. dir. Thomas Falck.

Oprindeligt var fem bureauer inviteret med i konkurrencen: Fire danske og et svensk i skikkelse af DDB Stockholm. De tre øvrige danske er det eksisterende bureau, Brandhouse samt Advance og Halbye Kaag JWT.

“Da Saatchi har trukket sig meget tidligt i processen og Top-Toy gerne ville have fem bureauer i konkurrencen, har vi kunnet nå at foretage en hurtig evaluering og invitere et nyt bureau med,” siger Dan Hestbæk fra Hestbæk Consult, der hjælper Top-Toy med konkurrencen.

Top-Toy har i flere år ikke gjort meget væsen af sig som bureaukunde, og det står ikke klart, hvor stort budgettet egentlig er. Men udbuddet handler dog om begge kæder på alle markeder, og ser således på papiret omfattende ud.