Af Finn Graversen fg@kabelmail.dk

Henrik Tvilling følger i fodsporene på sin gamle makker Peter Boye, som han for to år siden gik til Saatchi sammen med.

Den ene halvdel af Saatchi & Saatchis kreative ledelse, Henrik Tvilling, forlader bureauet for i stedet at blive ansat hos Mensch. Med udsigt til at blive partner.

Men det måske nok mest opsigtsvækkende ved den historie er forhistorien.

For to år siden gik han og Peter Boye fra Wibroe, Duckert & Partners for at blive den nye kreative ledelse hos Saatchi & Saatchi. For et år siden valgte Peter Boye så at forlade Saatchi til fordel for Mensch.

Men også dette job holdt kun et år. Her i foråret vendte Peter Boye til bage til Partners.

Og nu erstatter Henrik Tvilling så Peter Boye hos Mensch. Det er lige før, det ligner et mønster.

Da Peter Boye stoppede, blev Kent Stephan Jensen rykket ind som bureauets kreative ledelse sammen med Henrik Tvilling. Han har i øvrigt også en fortid hos Partners.

Saatchis adm. dir. Thomas Falck beklager selvfølgelig Henrik Tvillings afgang.

“Men sådan er det, og vi kan kun ønske ham held og lykke,” siger Thomas Falck og oplyser, at Kent Stephan Jensen nu udgør den kreative ledelse. 

Henrik Tvilling har en international baggrund – både fra Bates i New Zealand og som kreativ direktør for Bates i Tokyo. Hos Partners var han bl.a. ansvarlig for Nykredit og de kendte SAS-film med Uffe Ellemann, og Tina Dickow.

“Mensch er organiseret grundlæggende anderledes, fordi vi kun har absolutte seniorfolk på alle opgaver. Tvilling er i den forbindelse svær at komme udenom og vi er meget begejstrede for, at han nu bliver en del af Mensch,” siger adm. dir. Bjørn Stene.

Henrik Tvilling tiltræder d. 1. august.

Ud over Henrik Tvilling måtte Saatchi her i foråret også sige farvel til Lars Hartmann, der valgte at gå solo og etablere sit eget lille enmands-bureau med fokus på luksus-produkter.

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club