Saatchi på jagt efter ny kreativ direktør

Finn Graversen
fg@kabelmail.dk

Endnu en af de tidligere Partners-kreative har valgt at forlade bureauet. Det sker dog først med årets udgang.

Saatchis kreative direktør, Kent Stephan Jensen, har valgt at sige farvel til bureauet. Men det sker først med udgangen af året, så det giver adm. dir. Thomas Falck god tid til at finde en afløser.

Kent Stephan Jensens afgang kommer oven på, at Henrik Tvilling midt på foråret valgte et job hos Mensch i stedet for Saatchi. Derudover har også Lars Hartmann sagt farvel for at blive sin egen lille forretning med fokus på luksus.

Thomas Falck mener dog ikke, der er brug for at sætte et nyt hold.

“Vi er godt tilfredse med vores kreative afdeling, men selvfølgelig skal vi have en ny kreativ direktør,” siger Thomas Falck og fortsætter:

“Om der så skal tilføjes nye kræfter til den kreative afdeling, må blive op til den nye kreative direktør. Det siger sig selv, at han eller hun skal have plads til at kigge på holdet.”

Saatchi har været gennem nogle turbulente år i den kreative afdeling efter, at det lykkedes at hente Peter Boye og Henrik Tvilling til fra Partners. Det var også her man fandt Kent Stephan Jensen.

Peter Boye holdt dog kun et års tid, hvorefter han tog til Mensch – og videre herfra tilbage til Partners.