Samarbejde mellem to bureauer sikrede Fiskebranchens budget

Finn Graversen
fg@kabelmail.dk

I stedet for at dyste alene mod to store bureauer, valgte Reklame & Marketing Butikken at hente en partner ind til konkurrencen.

Tilbage i 90’erne skabte Nørgård Mikkelsen Minna og Gunnar kampagne for Fiskebranchen, der blev en af landets mest populære nogen sinde – på niveau med Tuborg Squash, Polle fra Snave, Scandlines og Harry & Bahnsen

Tidligere på året valgte Fiskebranchen så at genbruge kampagnen. Det var rent genbrug, så den kastede ikke rigtig noget af sig til Nørgård Mikkelsen. Og nu må bureauet så konstatere, at det bliver to andre bureauer der skal stå for markedsføringen af Fiskebranchen i de næste tre år.

Nørgård Mikkelsen var godt nok med i konkurrencen, men det blev en konstellation bestående af Scanad og Reklame & Marketing Butikken, der løb med opgaven.

Samarbejdet mellem de to indebærer ikke nogen form for økonomisk eller organisatorisk sammenhæng, og drejer sig udelukkende om den fremtidige kampagne for Fiskebranchen.

Initiativet til samarbejdet blev taget af Reklame & Marketing Butikkens direktør, Hans-Erik Møller-Hansen, som efter at være blevet inviteret med i konkurrencen, der ud over Nørgård Mikkelsen havde deltagelse af Recommended, kontaktede Scanads administrerende direktør, Robert Rasmussen.

Mødet mellem de to resulterede i et fælles mål om at byde ind på kampagnen.

Tanken var at forene Reklame & Marketing Butikkens kompetencer inden for detailhandels-markedsføring med Scanad Reklamebureaus kompetencer inden for strategi-, koncept- og kampagneudvikling – herunder at udnytte Scanads forcer inden for web- og online- løsninger.

De første kampagneelementer bliver synlige i medierne i starten af 2011.