København er blandt værtsbyerne i Social Media Week, og bureauerne gør sig gældende både som arrangører og deltagere. Også i dét lys er det interessant, at Samsonite lægger opgaven med at håndtere sociale medier hos et PR-bureau.
Samsonite har taget hul på et skandinavisk samarbejde med Geelmuyden.Kiese om at styrke sit varemærke – et dobbelt-sidet samarbejde, idet strategien er skabt med Geelmuyden.Kiese i Sverige, mens implementeringen af den ligger hos House of Communication, som Geelmuyden.Kiese købte for 1-2 år siden. Det er et bureau, som har specialiseret sig i livsstilskommunikation.
”Samsonite har valgt begge døre til bureauet; det strategiske, samfundsorienteriede og dagsordensættende i Geelmuyden.Kiese, mens House of Communication har showroom, er mere fashionorienteret og tæt på livsstilsjournalister,” siger Maria Steno, adm. direktør i Geelmuyden.Kiese i Danmark.
Samarbejdet, der indledes i denne måned, er ikke kun strategisk-operationelt, men også traditionelt-digitalt, jf. opgaveansvaret med de sociale medier..
De seneste år har Samsonite i sin markedsføring især markeret sig med print-annoncen Heaven And Hell, der er skabt af JWT Shanghai – og den første reklame, der to i træk har toppet kategorien The Most Awardet Print Ads & Campaigns in The World i The Gunn Report. Den er samtidig den mest prisvindende printannonce i Gunn Reportens 14-årige historie.