Af Finn Graversen fg@kabelmail.dk

”We’ve just been Samsunged,” lyder det i en ny reklame fra Samsung, der fortsætter en hård tone mod Apple.

Samsung lagde sidst i 2011 op til en hård tone mod Apple i en reklamefilm, der skildrede folk i en lang kø uden for en Apple-butik. Meningsløst, fordi de jo bare kunne købe en Samsung. “The next big thing is already here.”

Nu fortsætter Samsung stilen med en trailer, der lægger op til en ny reklamefilm i forbindelse med Super Bowl – verdens største reklamevindue, Apple som bekendt anvendte med stor succes i 1984.

I den nye film ser man bl.a. en person i fængselslignende stribet trøje siddende bag et hegn.

Filmen er skabt af 72 and sunny, men stilen ligner mest af alt et selvmål, mener Adweek-skribenten, David Gianatasio.

Han mener, at den overordnede tilgang sætte Apple-branded i hans bevidsthed, og minder ham om, at folk vil tilbringe timer i kø for at få produkter fra det hus, som Steve Jobs har bygget.

Selvfølgelig vil Samsung få et “perception bump” ud af Super Bowlen -liger som alle andre. Men samtidig minder David Gianattasio om Motorolas 2011 reklame for Woom, der gjorde lidt for at dæmme op for Apples lead på tablet-markedet.

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club