SAS mangler marketingdirektør

Pia Osbæck
pia@bureaubiz.dk

SAS’ koncernchef for salg og marketing er i gang med at sætte sit hold. Der blev ikke plads til den danske marketingdirektør, og man er nu på udkig efter en ny.

SAS’ koncernchef for salg og marketing, norske Eivind Roald, der blev ansat i begyndelsen af året, er ved at få sit hold på plads – men også kun ved, for der mangler en marketingdirektør.

Danske Per Møller Jensen, der har været Vice President, Brand, Marketing & EuroBonus de senere år, bliver ikke en det af det nye hold og fratræder derfor ved udgangen af året.

”Det er rigtigt, at vi er på udkig efter en marketingdirektør, og vi satser på, at vi kan ansætte en i løbet af efteråret”, siger pressechef Trine Kromann-Mikkelsen til Bureaubiz.

Trine Kromann-Mikkelsen fortæller endvidere, at Per Møller Jensens ansvarsområde splittes op i to.

Den ene afdeling skal beskæftige sig med Eurobonus. Danske Mette Østergaard, der hidtil har refereret til Per Møller Jensen, bliver ansvarlig for denne afdeling, der kommer til at hedde Loyalty.

Den anden afdeling kommer til at beskæftige sig med strategi, marketing og koncept, og det er til denne afdeling, at SAS nu søger en marketingdirektør.

”Strukturen er på plads, men vi mangler lige de sidste brikker. Udover en marketingdirektør, mangler vi også en ansvarlig for HR og salgssupport”, siger Trine Kromann-Mikkelsen.

De tre globale salgsenheder har Eivind Roald på plads. De vil  alle blive ledet af kvinder. Svenske Annelie Nässén vil fremover stå i spidsen for Global Agent Sales, mens landskvinden Christina Ericsson vil få ansvaret for Global Digital Sales.

Som ansvarlig for Global B2B Sales er udnævnt Elisabeth Milton Hemmingsen, der er svensk af oprindelse, men har boet i Danmark i mange år.

SAS’ danske marketingchef Robin Kristensen vil komme til at referere til den nye marketingdirektør.