Af Finn Graversen fg@kabelmail.dk

Og han er svensker. Men om det får konsekvenser for markedsføringen i Danmark - det vides ikke.

Ansatte i SAS’s danske marketing-organisation og bureaupartnerne kan lige nu kun gøre en ting: vente spændt på at høre nyt om gårsdagens store omvæltninger vil få konsekvenser for deres hverdag.

Hvad der ligger fast er, at det der på nysvensk hedder ‘bolagiseringen’ – opsplitningen af SAS i selvstændige nationale selskaber – er ophørt. SAS skal fremover være et selskab, og derfor omtaler aviserne også i dag, at administrationen centraliseres.

Det gælder også salg og marketing. Når man er et selskab er der selvfølgelig også kun en øverste salgs- og marketingansvarlig. Han hedder nu Robin Kamark, han får ansvaret for flyselskabets salg og markedsføring og holder til i Stockholm.

Til gengæld kan der ikke siges meget mere om, hvad der så skal ske. Niveau 1 er nu klaret. Det bliver op til Robin Kamark at afgøre, hvordan marketing skal organiseres. Men når det er sagt, så er der faktisk rigtig mange måder det kan gøres på – lige fra ændringer, der vil medføre betydelig forandringer til tæt på business som hidtil.

Og de udmeldinger – dem kommer organisationen foreløbig til at vente på.

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club